torsdag 30 juli 2009

Varning för sockerstopp utfärdas härmed

Nu har jag insjuknat rejält.

Lock för båda öronen.

Brummande ljud i huvudet.

Ont i halsen.

Allmän orkeslöshet.

Till råga på allt sket ett tiotal fåglar på mig när jag för en stund sedan stod ute på gatan och pratade med grannen (som stod skyddad på sin förstukvist). Majestätiskt lyfte de ett tjugotal meter från mig för att sekunden efter, som på en given signal, regna fågelträck över mig. En klick (eller vad man nu kallar det, det är ju inte direkt korvar iallafall) landade i mitt ansikte, bredvid näsan, och en på min jackärm. Det var alldeles prickigt på marken runt mig när de var färdiga. Eventuellt kom det i mitt hår också, har inte kollat ännu.

Detta har aldrig hänt mig tidigare. Har inte ens hört talas om fenomenet. Det kan inte vara en slump.

Aldrig mer sockerstopp.

17 kommentarer:

Singelmamman sa...

Vågar nog inte utelämna något i min diet längre.

coolbettan.blogg.se sa...

Oj, jag har aldrig hört att så många fåglar behövde "gå på toan" på en och samma gång och samma plats;)
Kanske hade dom ätit något olämpligt samtidigt;)
Jag har aldrig varit på fransk mark, bara åkt på franskt vatten, trots att jag har släktingar i Paris.
Men jag skulle vilja besöka landet någon gång.
Kram

Mofsan sa...

Men åååh vad äckligt. Gå aldrig ut utan sydväst i fortsättningen

Annika sa...

Efter att ha läst detta så äter jag numera socker för brinnande livet och så har jag ett paraply under armen.
Så det så. :-)

nillas liv på pinnen sa...

Singelmamman: Nej, just det!

Coolbettan: Jag har heller aldrig hört talas om något liknande. Förutom vid Vasaloppets start där de har stora tält där gubbarna (en gubbs berättade) skiter kollektivt sittande i en ring. (Nu blir jag lite tveksam till sanningshalten i detta men det är vad jag hört iallafall.) Men det var ju gubbar och inte fåglar. Same shit iallafall.

Mofsan: Vadå äckligt? Jag är glad för allt jag får uppleva, man lever ju bara en gång.

Annika: Jag är inte så säker på att ditt paraply under armen kommer hjälpa. Det gick väldigt fort förstår du. En skitsurprise som var över på två sekunder typ. Men du kanske har tränat på att fälla upp paraplyer mycket fort?

Agneta sa...

Hahaha! Vilken syn!!!
De hade nog satt i sig allt socker du ratat...

Yvonne sa...

Hahaha! Va roligt! Eller... lite synd om dig också... Men VANSINNIGT roligt ändå! Fniss.

cat sa...

Förra sommaren fick jag en rejäl måsskit i huvudet, men som tur var hade jag nyinköpt keps på huvudet, så håret klarade sig.
Det var första och enda gången en fågel skitit på mig och jag hoppas det räcker för min livstid.

Har dock för mig att fågelskit på sig betyder tur, så nu måste du ha en riktig lyckosam tid framöver:)

rosalucia sa...

Men nu är det ILLA...
när till å med fåglarna tar sikte på dej!!!
Lika bra att gå å lägga sig å sköta om förkylningen låter det som...
Ta det lugnt ett tag!!!

Annika sa...

Jag är en mästare i konsten att fälla upp paraplyer. ;-)
Tar typ 0,2 sekunder.
Räcker det??

Maj Korner sa...

Då har du gjort ditt på fågelskitsfronten! Statistisk så får man en fågelskit på sig vart 32a år så du kan vara lugn ett tag framåt.

nillas liv på pinnen sa...

Sos: Det var säkert en syn för gudarna, ja.

Yvonne: Ja, det är sånt som blir roligare och roligare ju längre i tid man kommer från själva händelsen =)

Cat: Är det sant så borde jag ha en väldigt lyckosam tid framför mig med tanke på att det var en hel flock av fåglar som sket på mig. Jag ska banne mig gå och köpa en trisslott.

Rosalucia: Jag ska definitivt ta det lugnt ett tag. Behöver kurera mig och vila upp mig inför jobbstarten om en vecka.

Annika: Det borde klara dig från det mesta av skiten iallafall. Beror lite på hur lågt fåglarna flyger. Densiteten på skiten bör också tas med i beräkningarna (den varierar något mellan olika fågelarter) eftersom den påverkar fallhastigheten.

Maj Korner: Där ser man. Vad mycket otippad kunskap du har! Det måste vara för att du läser så mycket. Eftersom jag fick två fågelskitar på mig så borde jag klara mig till pensionen då.

Don´t P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
MissC sa...

*fnissar* Sorry men det lät rätt knasigt galet! Tur att du var i närheten av hemmet ;)

Sv: Det stora hjärtat hamrat får det ju plats på. Önskar du den kedjevarianten (ex animo halsbandet) också eller vill du ha annan kedja, utan stenar, läderrem eller kulkedja..?

MissC sa...

Ja det är lättast om du gör beställningen via sidan då du ju vill ha det som finns där :)) Bara att jag hamrar hjärtat istället :)

Hoppas du har det gött på din semster!

Kram

Mika sa...

Enligt dom urgamla kineserna (vet inte om det är så...men det låter bättre...) betyder det tur att få fågelbajs på sig. Ju mer desto bättre... med tanke på din förkylning så har du inte någon tur just nu... eller också så har du det!!! Kanske är du bjuden till en vad du tror ska bli fantastisk fest med massa intressanta människor... eller kanske planerat att köpa en lott nu idag eller imorgon...men se du! Det är helt fel! För festen slutar med att alla ragglar ner i sjön och hälften drunknar och lotten den ska du inte köpa förränns onsdag nästa vecka (för att få en vinst!!!) Tur va?!!! Känner du dig inte lyckosam i din förkylning nu?

Ps. Nej du är inte blockad... herre gud! Jag kan ju inte blocka den enda som vågar kommentera på min sida *skratt*... Krya på dig lilla munschkin!

Kram
Mika

Ulrika sa...

Tja, det var väl det jag visste!!!

Jag håller på din linje och vägrar sockerstoppa.
Kan ta död på både livsviljor och hälsa..