söndag 2 augusti 2009

Semester är överskattat

Tur att sommaren snart är slut.

Äntligen kommer jag få mer ordning och reda på saker och ting.

Tränandet ska bli mer regelbundet, godisätandet minskas radikalt och sålunda kommer jag snabbt vara nere i min idealvikt. Ett par veckor tops.

Städandet kommer flyta på mer naturligt och därmed kommer hemmet skina rent.

Min frihet kommer öka radikalt eftersom den schemalagda tillvaron, som följer med jobbet, de regelbundna träningstiderna, den naturliga städningen och Idol, kommer ge mig en massa extra tid då jag har möjlighet att göra vad jag vill.

Som grädde på moset kommer jag ha något att skriva om här på min blogg. Slut på tramset alltså och fram kommer en seriös blogg växa!

*aningen osäker på det sistnämnda*

13 kommentarer:

Singelmamman sa...

Väntar också på att den här eländiga semestern ska ta slut, har ju massor kvar ännu.

Agneta sa...

PRECIS så känner jag inför hösten också! Nystart är känslan som sprider sig i hela kroppen och hela själen. Oj vad här ska nystartas!

Annika sa...

*anar en viss ironi*
Men seglar du den här båten i hamn så hör av dig!!
Jag betalar dig då som personlig tränare och inspiratör.
Kost och logi iaf.
Plus fri tillgång till internet. :-)

Ann-Louise sa...

Semester är överskattat. Mycket överskattat. Fattar inte att jag kunde längta så efter ledighet i våras. Äntligen tar vardagen och anställningen vid igen, så vi kan formulera buttra dråpligheter:)

Mika sa...

Vem behöver en seriös blogg när man får läsa så mycket roligt och skratta igenkännande???
Nej du... 10 getingar från mig!

Kram
Mika

Maj Korner sa...

Det där låter som en fantastisk plan och realistisk som attan!

DDT sa...

Kunde inte sagt det bättre själv. Äntligen! Verkligen!

nillas liv på pinnen sa...

Singelmum: Orättvist falla ödets lotter, men vi får stötta varandra vi som har semester kvar fortfarande.

Stort och smått: Ja, ÄNTLIGEN ska vi bli lyckliga, eller hur?

Annika: Det där låter definitivt som ett intressant erbjudande! Bo hemma hos dig, alltså? Shit pomfritt vilken grej. Med barnen och hästarna, grodorna, marsvinen, hunden och alltihop?

A-L: Ja, äntligen kommer jag ha något att skriva om på bloggen igen! Bara en sån sak.

Mika: Ok, jag behåller lite trams för din skull. Vill absolut inte förlora mitt snällaste fan. =)

Maj Korner: Jag är alltid realistisk, Maj. Det är mitt kännemärke. Folk på jobbet t ex går ofta omkring alldeles chockade över min realistiska approach till livet.

Jag idag: Ja,och du din lyllos har ju redan börjat jobba igen...
*avundsjuk*

cat sa...

Nej inte vill vi att du går och blir seriös. Fortsätt du som du redan gör:)

Annika sa...

Japp, allihop!!
Är du allergisk??
Då köper jag bortgångne Michael Jacksons syretält till dig.
Inga problem!!!

nillas liv på pinnen sa...

Oh nej, Annika, jag är inte allergisk. Är redan på stationen och beställer biljetter.

rosalucia sa...

Ja tänk att man känner så varje år...varje höst är en NYstart, på alla plan...

(ändå brukar det mesta bli sig likt, å vikten hålla sig ovanligt stabil även under hösten...fniss)

På våren brukar jag sen tänka att det där med vikten ordnar sig under sommaren; för när det är varmt vill man ju ändå bara äta jordgubbar&sallad typ...hm...eller hur var det nu?? =))

Anna sa...

Visst är det underbart att drömma o fantisera så där... ;)