tisdag 15 september 2009

Uttryck jag hatar

................................

Vara effektiv

- Alltså, det är helt enkelt inte hälsosamt.

Utnyttja tiden

- Nu är det såhär, att all form av utnyttjande är av ondo. Vad har tiden gjort för att förtjäna denna exploatering? Inget! Bara för att vi människor levt så otroligt liten del av den tid som vår planet funnits, typ en sekund av ett dygn eller liknande har jag hört, så tror vi att vi har så jävla bråttom. (Eller vilken är orsaken till vår brådska nu igen? *något förvirrad*)

Ikväll ska jag sätta på lite soft musik och chilla loss.
Ingen pardon för resten av familjen.

15 kommentarer:

mockapocka sa...

Helt inne på samma tankar. Gick omkring och kände att jag "borde utnyttja tiden" till att vara utomhus i det fina vädret. Men egentligen ville jag inte. Så jag stannade inne och utnyttjade tiden till att slösa (bort) fint väder. Känns bra.

GladaKatarina sa...

Får jag lämna ett bidrag:

One size fits all.

En av nutidens största lögner.

segsliten sa...

Att utnyttja tiden till att chilla loss låter utmärkt! Att du dessutom tänker vara så effektiv att du lyssnar på lite soft musik samtidigt, måste ju helt enkelt ge plus i kanten. ;)

Kram ☺

Maj Korner sa...

Ibland undrar jag vad all den där tiden som blir över när man utnyttjat den ska användas till!

Agneta sa...

På bussen hem ikväll ska jag NYTTJA tiden till att läsa min braiga bok! *längtar*

MissC sa...

Låter som en toppen idé :)

cat sa...

You go girl!

stina sa...

Låter skönt att soffta :O).....fast var det kroppens vilja ???....eller var det hjärnans ide' ??? ;)

P.s då tog du det som det var menat (som en komplimang) :)

grynet sa...

Usch, det låter som kommandon.
Nånting annat jag undrar är; vad menar man med uttrycket "I och för sig"?
Låter ju jättekonstigt när man tänker efter...

Anonym sa...

Jag tycker nog att de är väl utnyttjad tid!!!;-)

Jag på http://ahvarforinte.blogg.se

Cina sa...

Soft musik och chilla loss låter härligt! En alldeles utomordentlig kvällsaktivitet!

Singelmamman sa...

*klappar händer och ropar i kör:!* Nilla! Nilla! Nilla!* Tydligt tecken på idoldyrkan...

Vero sa...

Hahaha... det där är ju uttryck som jag använder mig av hela tiden... Suck! Men det känner jag i kroppen också emellanåt. Men jag ser till att också ta vara på den tid däremellan, när jag skiter i tvätthögar, dammråttor och middagslagning.
När vi beställer hem pizza, bara är och gör ingenting.

Önskar dig en fin dag! En dag utan måsten kanske...

Ann-Louise sa...

Om vi levde efter det mottot skulle vi aldrig bära våra onda axlar eller griniga anleten. Heja dig!

DDT sa...

Jag instämmer i hyllningskören! Och funderar på att somna om.