onsdag 14 oktober 2009

Funderar på att starta ett enfrågeparti

Nu har jag börjat komponera ihop min läslista.
(Se till vänster under hejarklacken!)

Sålunda är det bara att slänga in ledighetsansökan då.

Om man ska vara tjänstledig ett år måste man ha ett bra skäl har jag förstått.
Utlandstjänstgöring funkar vet jag.
Studier.
Läsning av fritt valda böcker?
Ja, det måste ju funka. Självklart.
Det borde till och med vara en rättighet för alla att någonstans mitt i livet få ett år ledigt för att läsa böcker.
Snacka om insats för folkhälsan!

11 kommentarer:

Singelmamman sa...

Nästan som utlandstjänstgöring, du har ju nästan bara utländska böcker i listan.

Madlar sa...

Min läslista blir bara längre o längre....måste nog gå i pension sådär 20 år i förtid för att hinna läsa.

Yvonne sa...

Självklart! Det tycker jag också! =)

Anonym sa...

Jag skulle vilja vara ledig för att skriva! (om jag bara finge tummer ur att börja skriva någon gång. En liten detalj bara.)

/Agneta - stort och smått - ännu inte loggat in mig märkte jag när jag skulle kommentera! =)

nillas liv på pinnen sa...

Singelmamman: Haha, det har du rätt i!

Madlar: Nu har ju inte jag 20 år kvar att bolla med om man säger så. Men 18. Det blir lagom.

Yvonne: Bra, då röstar du på mig när jag ställer upp i nästa års val?

Stortochsmått: Klart jag ska skriva också! Läsa och skriva, läsa och skriva, läsa och skriva. (Majgadd vilken drömtillvaro!)

cat sa...

Ja du det hade varit fantastiskt om vi fick ta tjänstledigt för sådant. Tycker ju att jag som bibliotekarie borde få ange det som skäl:)

DDT sa...

Jag sällar mig till klubben. Jag vill också göra samma sak.

Jag tänkte komma med ett boktips också. Om du inte redan har läst den så tycker jag att Stephen Kings On writing (heter nog Om att skriva) är ett bättre val än Elisabeth George.

nillas liv på pinnen sa...

Tjockisen: Stephen King låter lite läskigt... men säger du att den är bra så måste den ju vara det.
Och jag kommer ju ha ett helt år till mitt förfogande så jag hinner nog läsa båda två.

Magica de Hex sa...

JA! Jag vill ha ledigt ett år för att läsa! Ja! Ja! Ja! Om jag var du skulle jag lägga till Joyce Carol Oates bok Dödgrävarens dotter på din "att läsa" lista!

DDT sa...

Nej, den är inte alls läskig. Den handlar just om att skriva och är hur bra som helst. Absolut min favorit bland alla skrivarböcker och jag har läst massor.
Fast när jag nu tänker efter så har jag ju fortfarande inte skrivit något... så den är kanske lika värdelös som alla de andra.

nillas liv på pinnen sa...

Magica de Hex:
Jag är lite "mätt" på JC Oates just nu. Har läst ganska många av hennes titlar och en del har jag älskat men amdra har varit ganska grå.
Jag antar att Dödgrävarens dotter hör till de bättre eftersom du rekommenderar den så jag addar den till min lista.
Tack för tipset!