fredag 30 oktober 2009

Min hjärna har lov del 1

Var på stan när maken ringde och bad mig köpa en ny mus till dotterns dator. Okej, sa jag och tänkte att jag skulle göra det på Claes Ohlsson.

En timme senare såg jag affären framför mig och kom på att jag behövde batterier till min grafritare. Alltså gick jag in.

Precis innanför dörrarna ringde en svag klocka bak i huvudet om att maken bett mig köpa något därinne. Visst var det häromdagen han sa något? Och visst var det något klotformat, eller? Tog upp mobilen och slog hans nummer men tänkte att han nog inte skulle minnas för det var ju några dagar sen han sa det, och det hela var ju ganska luddigt.

Ända tills han tålmodigt upprepade vad han sagt en timme tidigare.

Men jag funderar fortfarande på om han inte bad mig köpa något häromdagen som var klotformat...?

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag är helt säker på att han bad dig köpa något klotformat.
Säkert gjorde han det men på karlars vis glömt det.

Antar att du som jag aldrig glömmer sådana detaljer, jag är inte vimsig som vissa andra, jag minns allt glasklart i flera sekunder.
Tror jag iaf.

Eller hur det nu var eller borde vara ;)

Maj Korner sa...

Vad är en grafritare och varför har du en sån?

Bittan sa...

skööönt att man inte är ensam om dessa dagar...när man har på känn att det var nåt man skulle göra men inte riktigt har full koll på vad det var ;-)

nillas liv på pinnen sa...

Ulrika: Mitt minne är också sådär glasklart! Ända tills jag börjar tänka på något annat.

Maj: Med en grafritare kan man räkna precis som med en vanlig miniräknare, men dessutom kan man mata in en funktion
t ex y=2x(x+7)-4 och då ritar räknaren upp den i ett koordinatsystem! =D

Bittan: Nej, du är verkligen inte ensam. På det här området är jag världsbäst!