fredag 16 oktober 2009

Om tillväxt och helvetet

Jag har redan fått ihop sju böcker, som jag vill läsa, till min läslista.
När listan är trettio böcker lång ska jag lämna in min ledighetsansökan.
Trettio böcker blir en lång lista, inser jag.
(Redan sju böcker tar sin plats som ni ser.)
Under läslistan hänger mitt arkiv och slänger.
Först därefter min länklista som också växer sakta men säkert.
Jag kommer få den längsta högermarginalen på blogspot.
Någonstans nere i internätets undre regioner kommer mina länkkompisar dingla omkring.
Vi får hoppas att det är en myt det där med att helvetet finns därnere.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Gud va du skriver roligt och bra!

Jag sitter och dumflinar för mig själv.
Hänga och dingla längst ner i högermarginalen, närmaste granne är djävulen..
;)

Ha en underbar helg!!

Agneta sa...

När du läst Skriv på kan du väl hålla en lektion för mig?

Singelmamman sa...

Jodu, jag hänger och dinglar och ibland känner jag mig närbesläktad med hin håle him self.

Madlar sa...

Men jag är en sådan god människa som vandrar på vår lilla planet så jag fylls icke av oro.....:)

Maj Korner sa...

Jag gillar att vara i de undre regionerna. ;-)

nillas liv på pinnen sa...

Ulrika: Tack för uppmuntrande ord! Tycker om att ha dig dinglande i min högermarginal! =)

Stortosmått: Eh...om jag läser något värt att förmedla kan jag göra det. Men räkna helt kallt med att det dröjer ett år eller så innan jag kommer till den boken.

Singelmamman: Don't we all! Don't we all...

Madlar: Vad bra för dig! =) Till skillnad från mig som har ett digert syndaregister...

Maj Korner: Så bra då! =D