söndag 22 november 2009

Slut i blajblajrutan

Jättemycket sorterande av tvätt blev det inte, men lite.
Dessutom har jag lagat mina träningsbyxor som hade spruckit lite i en söm, gått långpromenad med maken i duggregnet, kört ett gympapass på Friskis, handlat och lagat god middag.
Det är bäst jag passar mig så jag inte blir perfekt.
Men vid närmare eftertanke så är det nog ingen risk.

Till yttermera visso är jag för närvarande snygg i håret.
Klippte mig i förra veckan. Kort och snyggt.
*antar att ni antecknar*

Godnatt!

11 kommentarer:

Speja sa...

Det är andra husliga inlägget jag dimper ner i. Det sys och lagas minsann i stugorna - inte bara slit och släng...

Och perfekt är du väl redan?

Magica de Hex sa...

Jag har fyllt min anteckningsbok redan.

Camilla sa...

Absolut har jag antecknat.
Jag vill se hur ofta du klipper dig.
Du säger väl till nästa gång :)
Ha det bra och kram på dig!

Ulrika sa...

Tur att se att fler än jag är perfekta. Jag antar att du är blygsam när du skrev det där småstilta.

Sån är jag också.
Vill inte ståta med min excellenta person alltför mycket så jag har skaffat mig en övervikt som kan maskera perfektheten.

Till exempel kan jag tipsa dig om att låta håret spreta oredigt, för att ta av flärden liksom.

Så gör jag. En knut som halvt håller på att ramla lös och vips ser jag ut som Knäckehäxan!

Singelmamman sa...

Antecknat och är fruktansvärt avis. Själv jagar jag mina dammråttor (ehum, blir jagad av).

Kommandoran sa...

Snygg i håret, tränad och tvätteffektiv.

Hm.

Usch.

Eller nåt.

cat sa...

Skulle vara kul att se frisyren nu när du skrivit om den. Du får ta en bild och göra som de gör i kvällstidningarna när de gör folk anonyma, sedan lägger du upp den här:)

Cina sa...

En huslig helg!
Åh, jag vill också vara snygg i håret, inte bara grå som vädret. Här ska bokas tid hos frisören! Tack för inspirationen!

nillas liv på pinnen sa...

Speja: Nej, huga. Vem vill vara perfekt?

Magica de Hex: Jag förstår det! Ska försöka ransonera alla intressant detaljer om mitt liv, annars får du väl köpa ett nytt anteckningsblock.

Camilla: Jag har planer på att klippa mig igen i januari, så det blir väl mars.

Ulrika: Du och jag, Ulrika! Du och jag.

Singelmamman: Ja, men de frodas här också. Kan inte minnas att jag gjorde något åt dem i helgen, nej.

Kommandoran: Ja, du vet ju hur snygg och fit jag är så du måste verkligen vara avundsjuk! *tycker synd om kommandoran*

Cat: Den är inge snygg längre, så det blir nog ingen bild.

Cina: Varsegod! (Inte för att min frisyr är snygg fortfarande, men ändå.)

Madlar sa...

Mmm, en ganska skön söndag med andra ord!

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack