söndag 28 mars 2010

Glimtar ur min dag

Glimtar som kommer läsas fram- och baklänges av forskare med lupp när jag är död och får mängder av prestigefyllda postuma bloggpriser.

Ja, då kör vi:

* Ställde om klockan från 7.45 till 8.45
* Blev förbannad och skrev ett blogginlägg
* Kletade in håret i mousse för att slippa tvätta det
* Satte på mig mössa och gick ut med hund 1
* Köpte treo på en mack och fick ett halvt rör till priset av ett
* Jympade och fick ont i höger knä
* Provade nytt roligt recept på vindolmar och brände dem
* Haltade runt kvarteret med hund 2

Missa inte morgondagens glimtar för de kanske blir ännu intressantare.

17 kommentarer:

Fru Venus sa...

Uj då! Vad ska det då bli på en måndag...? Kram i alla fall, det kan du ju skriva på nya listan ;-)

Malla sa...

Jisses, vilken dag! :S

Åsa Hellberg sa...

Tur att det var i går.

Kram åsa

Gafflan sa...

Men idag blir det en bra dag...???

Agneta sa...

Spelar ingen roll hur din dag blir idag, det är alltid roligt att läsa dina inägg!

Eh... jag menar ju såklart: Hoppas du får en bra dag idag, Nilla!

Hoppas också att jag får en bra dag. Måndag! *spottar ut ordet*

bakom berget sa...

Oj oj oj...Kära nån då!
Hoppas det går bättre idag!
Kram Åsa.

Singelmamman sa...

Tur att det inte hände idag då! Solen skiner och livet leker. Pst, säg det inte till någon, men jag tror att det är måndag.

Märta sa...

Du gör dina oefterhärmeliga avtryck i bloggvärlden, Nilla!

Vindolmar? Treo? Tidsförskjutningar?

På en och samma dag! :)

Speja sa...

Du åstadkommer nagelbitare efter nagelbitare. Väntar med spänning.

cat sa...

Jag hade heller ingen bra start på dagen vilket gjorde att jag blev skitsur för en struntsak. Sedan dröjde det flera timmar och en rejäl bit kladdkaka innan jag blev på bättre humör.

Cina sa...

Men idag är det måndag, den sista i mars och snart är det påsk! D v s, dagen i dag är säkert, hoppas jag, en bättre dag!

Mina dagar sa...

En liten undran bara...varför tar du inte med dig hund 1 och 2 på samma gång???
Jag har ju bara en Bosse kanin och han går ut med sig själv!

Väntar med spänning på dagens glimtar!
Kramelikram Eva

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Det låter som en fin dag!

Annelie sa...

Gillade det där med kletet i håret..*tips*! Du är bäst, kram! //Annelie

Agneta sa...

Niiiillaaa! *ropar*
Ny dag - nya händelser!
Komigen! Du som har lov och allt. Du borde minsann kunnat spotta ur dig ett par inlägg i timmen. Tycker jag.

Men, du har kvällen på dig!

Madlar sa...

Men åhhh, vad jag blir avundsjuk på ditt fantastiskt spännande liv, tänk om vi kunde byta o jag fick känna av detta glamorösa leverne..... :)

nillas liv på pinnen sa...

Fru Venus: Bara du kramar försiktigt, för jag har ont i knät.

Malla: Bara jag hade sluppit ontet i knät så hade jag varit nöjd.

Åsa: Har fortfarande ont i knät...

Gafflan: Well, beror på vad man menar med bra. Ingen dans på rosor iallafall, för jag har ont i knät.

Stortosmått: Var bara lugn; så länge jag har ont i knät blir det ingen bra dag.

Bakom berget: Inte direkt. Det är jobbigt när man har ont i knät.

Singelmamman: Till viss del är det samma idag eftersom jag fortfarande har ont i knät.

Märta: Och ont i knät!

Speja: Om det inte vore för att jag har ont i knät så skulle det kännas som en actionrulle.

Cat: Kladdkaka! Där sa du något. Om jag inte hade så ont i knät så skulle jag dra till affären och köpa kakao och vispgrädde. (Får skicka maken, hans knän är finfina.)

Cina: Något. Men fortfarande ont i knät.

Mina dagar: När man har ont i knät?! Våra hundar är stans huliganer när de är ute tillsammans, så då måste man ha funktionella knän.

Magda: Minus det onda knät hade det varit helt okej. Vem bryr sig om håret är tvättat på en 47-åring osv.

Annelie: Det är ett tips som jag tyvärr inte kan rekommendera. Blev inte så bra. Och så har jag ont i knät också.

Stortosmått: Tack, det var snällt att ge mig kvällen till förfogande. Du får tänka på att jag är handikappad i knät.

Madlar: Du kan få mitt knä. Bytt är bytt.