lördag 17 juli 2010

Vad gör medelålders när de ska ha roligt del 2

Här kommer ett exempel från väntrummet på vårt vårdcentralsapotek där jag igår satt och väntade.

I högtalarna ljöd plötsligt en Elvis Presley-låt. Jag har hört den en miljon gånger förut, liksom resten av världens befolkning, men jag kommer inte ihåg vad den heter. Den går liksom da da da dada da bejbi dadada, ja, ni vet.
Det svängde fett så jag, som satt med ena benet över det andra (som prinsessan Madeleine brukar sitta), trampade takten med foten som s a s hängde i luften. Samtidigt läste jag tidningen M magasin som på framsidan annonserade om Fem saker som gör kvinnor lyckliga. Jag letade ivrigt men hittade inte det reportaget, kanske hade de glömt att ta med det?
Hursomhelst, just som jag satt där och diggade med foten såg jag i ögonvrån att två karlar, som satt och väntade mittemot mig, trampade i samma takt med sina fötter. De hade också ena benet i kors över det andra som prinsessan Madeleine brukar ha. Och där satt de oberoende av varandra och luftstampade takten med sin ena fot precis som jag. Som vore vi en bakgrundsorkester till Elvis Presley där på vårdcentralen en het sommardag 2010. Coolt. Och roligt.
Jag rekommenderar gärna andra att göra samma sak.

17 kommentarer:

Gafflan sa...

Det ska jag prova, om dom någonsin kommer att spela en Elvislåt på något apotek/vårdcentral där jag är :D

Knasterfaster sa...

Det kanske var en av de fem saker som gör kvinnor lyckliga som du just då satt och gjorde!

♥ Carina ♥ sa...

Jag sitter gärna och håller takten till en Elvis låt, men inte gärna på en vårdcentral :)
Kram

Agneta sa...

Hahahaha!

Undrar om de noterade samma sak?

Shit, du kan roa dig, Nilla!

Maj Korner sa...

Bra uppmärksamhet där! Det är stunder som såna i sig, som är det roliga i livet!

Magica de Hex sa...

Jag har just laddat ner Jailhouse rock som mobilsignal! Mest för att äckla mig för en jobbarkompis som avgudar Elvis!

GladaKatarina sa...

Liknande saker händer ibland på min arbetsplats, när patienterna väntar. Då är världen i harmoni. Glad sommar!

Fru Venus sa...

Man ska ta vara på guldkornen i livet ;-) du verkar vara bra på det! Var det snyggingar eller?

Åsa Hellberg sa...

Okej, men jag har aldrig hört någon annan musik än gråt på min vårdcentral.
Vad vårdar man på din egentligen?

nillas liv på pinnen sa...

Gafflan: Det får vi hoppas!

Knasterfaster: Det betvivlar jag. Deras råd är aldrig lika bra som mina. Tråkiga och förutsägbara är va de är.

Carina: Why not? Every place is an Elvis place!

SoS: Kanske märkte dom det, jag vet inte för jag frågade inte.

Maj: Min uppmärksamhet är det inget fel på.

Magica: Det här var inte Jailhouse, så mycket vet jag.

Gladan: Det kanske är en vanlig vårdcentraföreteelse?

Fru Venus: Jag kollade aldrig på dom över midjehöjd så tyvärr vet jag inte!

Åsa: Elvis Presleys minne, kanske?

Anonym sa...

Det låter fantastisk kul, luftstamp i väntrum. ;)

Spader Madame sa...

Måste ha varit "Devil in disguise"! Du bara verkade vara sådär madeleinig och princesslik, visst då!?!
;-))

Madlar sa...

På min mottagning körs "Lugna favoriter" tills man kräks. Där går alla låtar i samma takt....typ seg sirap med smäktande stämsång...urk.

Malla sa...

ooh, det var väl suspicious minds? låter trevligt i alla fall :)

nillas liv på pinnen sa...

frunatmaken: Japp, det var det! =D

Spader: Nej, det var Suspicious minds har jag kommit på. Prinsesslik är jag alltid.

Madlar: Skriv en motion till landstingsfullmäktige!

Malla: JA! Det var det. MVG till dig som kunde tolka min da da da dada bejbi. Jag är imponerad!

Snäckskalsdalen. sa...

...härligt....kommer dock aldrig att hända på något apotek nära mig.....det kan jag lova....

nillas liv på pinnen sa...

Snäckis: Why Snäckis? Har ni bara tråkiga apotek där du bor? =(