söndag 5 september 2010

Hårt arbete ger en tillfredställd kropp och ett förnöjt sinne (typ)

Idag ska jag inte sitta här vid datorn. Tänkte att det är information som behöver tryckas in trumpetas ut så att alla vet.
Mitt hem dignar av små och stora projekt av typen städning och tvättning. Solen och bukfettet manar till raska promenader och de överfulla äppelträden ber att jag ska befria dem från deras övervikt. Äppelmos, äppelkaka och äppelchutney kan man t ex göra.
Om man inte sitter vid datorn vill säga.

6 kommentarer:

Agneta sa...

Klok kvinna, den där Ines.

Singelmamman sa...

Själv tar jag tonåringarna med mig och åker till Rosendals trädgård och plockar frukt. Och fikar.

Knasterfaster sa...

Det är synd att sitta vid datorn en dag som denna!

nillas liv på pinnen sa...

Sos: Ines, ja. Hon blev sur. Gick ut och smällde igen dörren efter sig.

Singelmamman: Fan, ditt liv verkar mycket mysigare än mitt.

Knasterfaster: Jättesynd. Det skulle du och jag ju aldrig göra.

♥ Carina ♥ sa...

Äppelpaj har jag gjort idag. Men även suttit vid datorn som synes...:)

Singelmamman sa...

Ha! Jo men visst... nä men jag gör andra saker istället för att städa.