torsdag 16 september 2010

Morgonstunden i internetlunden

När jag vaknar kravlar jag mig ur sängen. (Ja, kravlar. Jag vet inte vad jag gör i sängen på nätterna men på mornarna är kroppen helt mörbultad, t o m fotsulorna.)
Sen går jag in i köket och sätter på datorn utan att passera gå. Det finns ju så mycket roligt i den, datorn alltså, och något kan ha hänt under natten. Måste kolla. Och måste skriva.
Apropå adrenafiner så är jag mer eller mindre besatt av mitt skrivprojekt, skriver sida efter sida. Det blir så bra! Slänger ut en alldeles särdeles bra del någonstans i cyberrymden och får ganska ljumma reaktioner. Ja, ni läste rätt: ljumma reaktioner! Inser att det jag skriver kanske inte är så bra, att jag perhaps möjligtvis överskattar min briljans en smula. Skiter i det och skriver vidare. Förträngning är överlevandets moder.
När jag skrivit klart boken ska jag läsa igenom den. Blir spännande att se vad den handlar om.

22 kommentarer:

Malde sa...

Livet är fullt av spänning och överraskningar!

Jag förstår känslan av att vara mörbultad när man vaknar. Har den själv också...

Kram

Ettie sa...

Bara skriiiv! Har du det flytet så är det ju bara att köra på, jag tycker det låter härligt!

cat sa...

Det är ju självklart bara ren och skär avundsjuka som gör att du får ljum respons. De sitter där och känner sig helt förtvivlade över din briljans och känner att de behöver ta ner dig på jorden. :)

Gafflan sa...

Värst är det innan jag fått rätat ut tyggen och fått igång benen, hallå stelheten.
Jag tror du skriver en jättebra bok och hoppas på ett signerat exemplar när den är klar :D

Gafflan sa...

RYGGEN ska det vara. Tyggen vet jag inte riktigt vad det är...

MissC sa...

Bra, där kör så det ryker! Inte titta bakåt ;)

Det där kravlandet känner jag igen ;)
Inget upp å hoppa här inte!

S sa...

*s* Det tycker jag med. Det ska bli spännande att läsa den! :)

Titti sa...

kan man månne önska sig den i julklapp? och ingår det i så fall en dosis adrenafiner?

Ninis sa...

Du kan väl skicka ut en del till min cyber? Är såå nyfiken!

Märta sa...

Alla genier är missförstådda till att börja med. Skriv på!

Fru Venus sa...

Och vem har sagt att den första ska bli perfekt? Huvudsaken är att du SKRIVER! :-) kram

Åsa Hellberg sa...

Jag tror på körpåmetoden. Tänka kan du göra sen.

Anonym sa...

"Förträngning är överlevandets moder."
Det ska jag ta med mig genom resten av livet. :-D

Cina sa...

Ljumma reaktioner är då rakt bättre än inga alls! Eller så är det bara klädsam återhållsamhet till att börja med, så att du faktiskt fortsätter skriva. För det vill vi! Och så tänk nu på att här på bloggen är vi inte ljumma alls, här är vi ohämmat entusiastiska över boken. Innan den ens är färdig. DET är väl ett bra betyg??????

Shamrock sa...

Skriv bara skriv - vi väntar med spänning

Markattan sa...

Bara du vet vad du gör och alla vi andra är helt klara på att det du gör är väldigt bra.
Och alla vill vi ha ett signerat ex när du ligger på bokdiskarna!

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Malde: Det kan kanske ha med åldern att göra...? ;)

Ettie: Ja, well, flytet tog slut här någon gång under dagen. Men det kanske kommer tillbaka...

Cat: Och du vet hur man skriver kommentarer! =D

Gafflan: Ja, innan den där tyggen har kommit upp i upprätt position ser man nog ut som Ringaren i Notredam, typ. Tur man inte har någon spegel i sovrummet.

MissC: Men du som är så ung!?

Stina: Ja, ha ha, det tycker jag också.

Titti: Det kanske vore en affärsidé? Bok med en liten tillhörande adrenafinbag...? Ja?

Ninis: Nej, gubevars. Just nu tycker jag att det jag skrivit är förfärligt, delar av det i alla fall. Det pendlar lite, kan man säga.

Märta: Ah! Det är ett geni jag är! Det förklarar en hel del.

Fru Venus: PERFEKT eller inte alls. Det är mitt motto.

Åsa: Ja, du borde ju veta. Jag gör väl som du säger då.

vildhunden: Och det var jag som hittade på det! =D =D =D Glöm inte att berätta det varje gång du använder det.

Cina: Innan den ens knappt är påbörjad, ska jag väl tillägga...=) Men tack för supporten.

Shamrock: Ja, vänta lär ni få göra. Ni får köra avslappning ibland om ni ska orka.

Markattan: Åh, Markattan! Du ska få en hel trave. Men jag kommer aldrig lägga mig på bokhandelsdisken, det är ett som är säkert.

Mika sa...

Bara kööööööööööööööör!!! Kör, kör, kör! Go Nilla! Go Nilla! You can do it! Go gogogogogogogogogo GOOOOO!

Olé, olé, olé!!! *viftar med flaggor och trumpetar med tutor*

Magica de Hex sa...

Började min skrivarkurs ikväll. Ska snart börja skriva på min ungdomsroman. Blir säkert också super - precis som din. Vi kan läsa varandras sen. Faan vad vi är BRA!

Malde sa...

Nu ska vi tala tyst, mycket tyst om ålder. Jag är knappt äldre än mina barn.

En annan konstig sak är att jag efter att ha suttit i fåtöljen ett tag går som en gammal käring ett tag, innan jag kan räta på mig och gå som folk.

Kramar

nillas liv på pinnen sa...

Mika: Känns bra att ha en så aktiv hejarklacksmedlem! =D

Magica: Har just kommit på att jag inte är så BRA. Men det går ju upp och ner det där.

malde: Konstigt är det! Med tanke på vad smidig och ungdomlig man är när man väl har oljat igång!

Miss Upsey Daisy sa...

Datorn är en fin vän och internet en drog. Milt sagt...