tisdag 21 december 2010

Dan före dan före dan före dopparedan

Har en underbar liten hög med böcker bredvid sängen som ska läsas under julen (så snart det välsignade lugnet sänker sig sent på julaftonskvällen):

Muriel Barbery Igelkottens elegans

Johanna Nilsson SOS från mänskligheten

Naja Marie Aidt Babian

Henrik Fexeus Alla får ligga   (En handbok i hur man raggar som jag givetvis INTE läser för min egen räkning utan bara i studiesyfte för min beiga roman.)

Nu ska jag på stan och köpa julklappar, (och nåde den som står i vägen när jag ska fram). Det blir kul.

11 kommentarer:

Cina sa...

Lycka till!

Kalbomàman sa...

Igelkottens elegans.... Hm, undrar om det var den min mamma önskade sig. Jag har letat mig blå efter Elefantens elegans! ;D

XXX sa...

Jag håller mig ur vägen så att du inte springer omkull mig!

Knasterfaster sa...

Du hängde verkligen på låset i förmiddags när affärerna öppnade ser jag. Jag höll mig undan ända till kl. 16.20, då vågade jag gå ut ifrån jobbet och gå till Storgatan för att posta ett paket. Jag blev inte omkullsprungen men jag höll på att halka omkull två gånger.

S sa...

Jag ska läsa Mitt liv som halvblodsindian, Hon går ut genom tavlan..., Blod, I taket lyser stjärnorna, Frost, Kort kjol.
Jag kan ha glömt någon kanske! ;)

(alla är böcker som våra elever läser)

Shamrock sa...

Har du vässat armbågarna så att folk flyttar på sig?

Anneli Stålberg sa...

Hoppas att det gick bra med julshoppingen och att du inte behövde skada någon :)

Ska bli kul att höra vad du tycker om Igelkottens elegans.

nillas liv på pinnen sa...

Cina: Tack! Jag överlevde.

Kalbo: Elefantens elegans kanske också finns? Men fan tro't.

Tvillingen: Bra där! Förvisso hade det varit kul att springa på dig i vimlet, då hade vi kunnat sätta oss och fika lite och låta julruschen sköta sig själv, men jag shoppar mig tyvärr inte hela vägen upp till Norrland.

Knaster: Det var hyfsat glest med folk på förmiddagen så det var en ganska bra idé. Misstänker att det inte var fullt lika glest vid 16-snåret. Jag halkade också, när jag kom ut från HM. Men jag lyckades styra upp moderskeppet innan jag satt på rumpan. Har du tid med en fika på stan i eftermiddag

Stina: 'Kort kjol' har jag också liggande här någonstans, den har jag tänkt läsa men glömt bort. Eller förträngt, jag blir så inihelvete upprörd av temat att jag nästan exploderar. Upprörd över att offren får skulden i just våldtäktsbrott, alltså.

Shamrock: Behövdes faktiskt inte, de flyttade sig ändå. Eller, rättare sagt, det var inte så trångt.

Anneli: Skadade inte en enda! Jag ska snart börja läsa den, är nyfiken på den eftersom så många tycker om den.

Knasterfaster sa...

Oj, nu såg jag att du skrev om fika i eftermiddag. Nu är klockan 21.30. Imorgon slutar jag kl. 12 men då har du väl inte tänkt gå på stan?

nillas liv på pinnen sa...

Knaster: Jooo, det har jag. Herregud vad många julklappar jag har kvar att handla. Jag tar gärna en snabb kaffe latte någon gång på eftermiddagen om du är på stan då?

Knasterfaster sa...

Om du inte har mitt mobilnummer så kan du hitta det på Hitta. Jag tänker gå på stan läääänge. :)