söndag 20 mars 2011

Egentligen är jag ju snygg i alla ställningar

Lyckades göra bort mig två gånger idag på jympan, high five!
Den här jympaledaren har förkärlek för positionen stå på alla fyra och har med tre sådana övningar i sitt pass. Händer och fötter i golvet med magen neråt, om ni förstår. Inte brygga, alltså, utan tvärtom. I den ställningen ska vi variera hopp i sidled med hopp fram och tillbaka med alternerande ben. Lite svårt att förklara, därför är det så skönt att veta att ni fattar så himla bra.
Hursomhelst, i den ställningen är jag inte mitt snyggaste men det spelar ingen roll för alla andra står i samma pose och har fullt upp med sig själva, inte en enda brukar hålla upp huvudet för att kolla in hur de andra ser ut.
Olyckorna idag berodde på att jag inte märkte när övningen avslutades och medan alla andra var uppe på fötterna och körde gång på stället, befann jag mig fortfarande på alla fyra med underkroppen hoppande hit och dit. Två gånger! Varför lära sig efter första gången och hålla lite koll? Kan man undra. Det är sådana här gånger jag önskar att vi inte jympade i en ring som en enda stor familj.
Det är min förmåga att gå upp i det jag håller på med till hundra procent, antar jag. Att totalt glömma bort omvärlden. Egentligen är det konstigt att jag ens märker när passet är slut, att jag inte fortsätter stuffa omkring där inne i träningshallen när alla andra går och duschar. Det är väl för att musiken stängs av, kanske.
Jag kom snabbt på fötter i alla fall, när jag väl märkte, för jag är rask när det gäller. Sedan var det bara att intala sig att man nog ändå är lite snygg hoppandes på alla fyra.
"Jorå, det är du! Jag låååååååååvar."

19 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Är det sådant där du vill ha med mig på?! Neheheej du.

nillas liv på pinnen sa...

Knaster: Jo! Det är jätteroligt! Jag skojade bara att det var lite pinsamt idag, det var JÄTTEkul hela tiden.

Knasterfaster sa...

Nu väljer jag att inte tro på dig. Du vill bara ha mig med för att alla ska titta på mig istället. Så kan du göra bort dig hur mycket som helst utan att det märks.

Småländskan sa...

*skrattar högt för mig själv*. Du är bara så bäst alltså!

Marina sa...

Ytterligare ett argument att använda om jag skulle få för mig att vilja börja röra på mig i grupp! (Min koordinationsförmåga verkar hänga ihop med lokalsinnet...)

Sara sa...

Fniss! Det är tur att man som vuxen inte behöver skämmas såsom tonåringar gör över minsta lilla, utan kan ta det mesta med ett ops eller ojdå, rycka på axlarna och le lite snett. Sen är det bara att hoppas att ev röda kinder inte avslöjar att man har blivit lite generad. Fast om man tränar blir man ju röd i huvudet ändå, så då kan man skylla på det. :D

Åsa Hellberg sa...

Du kan se fram emot 50. Då känner man sig visst inte pinsam längre.
Har jag hört alltså. Jag är ju också bara 48.

Lena sa...

Jag vet hur det är, alla är sååå smidiga utom jag!!!

Är som en ladugårdsvägg, osmidig:)

Men hur sjutton kan man hoppa åt sidan när man står på alla fyra???

skulle ju slå ihjäl mig:)


kram

mockapocka sa...

Jag har slutat gå på gympa. Nuförtiden springer jag bara för mig själv. Helst i skogen. Där står de flesta i nämnda position och skulle inte bry sig om även jag gjorde det.

reneesfotoblogg sa...

En annan gör precis tvärtom! När alla andra hoppar åt höger så hoppar jag åt vänster och kolliderar så klart. Och precis när jag kommit in i rytmen då byter dom till nästa rörelse och då blir det kollision igen.

cat sa...

Jag kan omöjligt träna i grupp för jag går hela tiden åt tvärtom håll och brakar in i folk.
Det faktum att jag dessutom har usel kroppskoordination gör att jag aldrig mer kommer att synas i gruppträningssammanhang.

Jag är helt övertygad om att du såg väldigt snygg ut i den ställning du beskriver ;)

Mika sa...

Men vad härligt! Jag tror att alla tänker så om sig själva. Jag hoppas att det är så i alla fall. Att alla har så fullt upp med att göra bort sig och skämmas att dom inte tänker på mig när jag gör bort mig (jag har valt bort att tycka det är pinsamt... kan liksom inte rodna i en hel timme... då får hjärtat inget blod att pumpa till slut).

Kram
Mika

Ulrika sa...

Klart du är snygg på alla fyra. Det är väl ingen ide att tro något annat. Och vig också, tänk att hoppa upp så graciöst när du upptäcker att dom andra "gett upp övningen" tidigare än du.

Snacka om att du har uthållighet, kan tänka mig att dom andra skämdes när dom såg dig gå in i uppgiften med sådan iver.
De bör skämmas tycker jag. Ge upp så fort, klart en snygging som du kör så det ryker. Därför är du ju så snygg liksom. Du tar övningarna på djupaste allvar.
Du är min idol.

Agneta sa...

Plankan eller? Gud vad den är jobbig. Jag fattar inte att jag kan bli dubbelt så tung just då.

Spader Madame sa...

Ålade du?

4U2 sa...

Ha,ha skulle själv platsa där ... det värsta är att deras koreografi kräver GPS för att kunna följa rätt!
:)

nillas liv på pinnen sa...

Småländskan: Inte på att jympa, kanske, men det finns ju annat! =)

Marina: Koordinationsförmåga är en träningssak. Men man har ju inte tid att träna på allt.

SARA: Nej, jösses. Om det är något jag tränat upp så är det förmågan att se oberörd ut. Tralalala, liksom.

Åsa: Ska bli spännande att fylla 50, hör jag.

Lena: Jodå, det går, men man behöver koncentrera sig så till den milda grad att man glömmer omvärlden.

Mocka: Står folk på det sättet i din skog? Inte i min, vad jag vet. Men det var länge sen jag var där nu.

Renée: Jo, vi har några såna på min jympa också...;) Men de livar upp tillställningen, det får man säga.

Cat: Det är en träningssak. Om man nu vill träna upp sin förmåga att gå åt samma håll som alla andra?

Mika: För det mesta är det inget problem för mig eftersom jag aldrig (nästan då) gör bort mig. Vanligtvis är jag den coolaste på jympagolvet. Som du nog förstår. Vem skulle annars vara det, liksom?

Ulrika: Hahaha, eller hur! Jävligt klent av dem faktiskt.

Sos: Nej, det här var inte plankan, i den står man ju still. Jag är sketabra på plankan.

Spader då! Ålar gör man väl inte på händer och fötter! Då har man hela kroppen i golvet, hela framsidan alternativt hela baksidan. Det är jag väldigt bra på för övrigt.

4U2: Det är en träningssak, som sagt. Tio år på jympagolvet och du har lärt dig.

Malla: =D

MissC sa...

Hahaha... Sååå underbart! Du får bjuda på det ;)

Singelmamman sa...

Var tvungen att testa här på jobbet. Fick inte riktigt bilden klart för mig hur jag skulle göra. Men nu vet jag. Och mina arbetskamrater. Så jag övar också i att hoppa upp smidigt, oberört. DET behöver jag öva lite mer på.
Klart att du var snygg i den övningen, det säger sig självt.