torsdag 30 juni 2011

Frågan är vad jag ska bli istället

Med tanke på min begravning vill jag satsa på något i samma klass som författare och jag funderar på Stureplansprinsessa. Fast i New York. Obegränsat med pengar och en massa kompisar som bjuder med mig på yatchar och konserter (fast inte opera). Jag ba: Åh, vill ni att jag hänger med till Nice och bor på er yatch igen? O'kejrå.
Nu håller jag på att balla ur (igen), men ni förstår vad jag menar? (Detta eviga tramsande!)
Får jag inte bli författare så vill jag bli Madeleine. Bara det.

11 kommentarer:

Hanna sa...

Klart du kommer bli författare, glöm Madde!

Agneta sa...

Been there done that. Och jag syftar på din lilla skrivardipp. It goes over.

Maj Korner sa...

Du har aldrig funderat på mattelärare eller nå't?

Lippe sa...

Jag hoppas ju snart kunna börja jobba och ofta frågar folk vad jag ska jobba med och jag har inte en susning!! Känns så underbart att svara att jag kan göra precis vad som helst, nästan. Poldance och skogshuggare går väl bort för stelopererade kan jag tro men annars så...
Går en oviss och spännande tid till mötes!

Anneli Stålberg sa...

Men det är ju lätt, byt namn bara. Sedan fortsätter du att skriva :)

cat sa...

Jag skulle också gärna byta plats och liv med Madeleine. Det är ju oerhört skönt att få leva lyxliv på andras surt förvärvade pengar.

Vi borde väl kunna lyckas övertyga svenska folket att de ska bekosta våra nya liv i the Big Apple ;)

Åsa Hellberg sa...

Bra plan.

nillas liv på pinnen sa...

Hanna: Ja?

Sos: När då?

Maj: Hm...nej, inte vad jag kan minnas.

Lippe: Steloperationen till trots, det låter underbart!

Anneli: Madeleine Shakespeare, kanske?

Cat: Ja! Hur svårt kan det vara?

Åsa: Nej...nu tror jag att du är ironisk.

Magica de Hex sa...

Yatchs. Inte yatchar. För bövelen.

nillas liv på pinnen sa...

Magica: Yatchar, yatchar, yatchar.

* M E T T E * sa...

Både och, tycker jag - författare OCH rik. Jag kommer lätt och glassar i Troppan med dig. Släng er i väggen, kotlettfrillor, här kommer Patsy & Edina!