måndag 29 augusti 2011

The "flyjump"

Jennies "wave" i all ära.
Men då har man inte provat flyghopp på Friskis.
Ställ vänster fot bakom höger, fördela kroppstyngden dit, ta ett steg åt sidan med höger fot, böj ordentligt på höger knä för att ta sats och hoppa uppåt åt sidan. Hjälp till med armarna för att få till höjden.
Därefter samma procedur åt andra hållet, fjong och hopp, (glöm inte armarna) och tillbaka igen åt höger. Fram och tillbaka, fram och tillbaka tills det känns som att man flyger. Jag lovar, det känns som att man flyger.
Jennies "wave"...vad ska man säga?
Inte mycket att komma med bredvid the "flyjump" i alla fall.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Kan du visa i din trädgård den 9:e tro? Jag är hopplöst orytmisk och det finns risk att jag åsamkar någon stora skador om jag provar utan introduktion.

nillas liv på pinnen sa...

Of course Svingel, of course! Här ska flyjumpas så himlens änglar rycks med.

Åsa Hellberg sa...

Det låter lite balett över den förklaringen och är det sådant du håller på med på friskis är jag djupt imponerad!

nillas liv på pinnen sa...

Åsa: Balett eller inte - om du såg mig skulle du bli helt bergtagen! Kan inte tänka mig något annat.