söndag 29 december 2013

Tack för alla kreativa förslag

Eller vad man ska kalla dem ...

Har i alla fall gjort en sammanställning utifall jag får lust att skriva en handbok:

1. Gör ett schema över vilka tider och var ni stött ihop tidigare.

Ja, varför inte gå vetenskapligt till väga när man ändå håller på?

2. Ställ dig på vakt i närheten av kassan och bered dig på att vänta, när han kommer med sin korg och ska betala glider du upp lite elegant bakom honom och säger: Nämen vilket sammanträffande, vad roligt, hur har julen varit?

Ja, varför inte göra bort sig lite när man ändå håller på ...?

3. Du kanske kan jobba extra i kassan för att vara på den säkra sidan?

Ja, varför inte passa på att dra in lite extra stålar när man ändå håller på?

4. Eller tvinga dina elever att sälja hembakta bullar utanför dörren under ditt överinseende?

Ja, varför inte kalla in sina elever när man som bäst behöver dem?

5. Skramla med röda korsets bössa.

Ja, varför inte hjälpa folk i nöd när man ändå håller på?

6. Nästa gång ni råkar mötas, gör sällskap med honom ut ur butiken.

Ja, varför inte stalka lite när man ändå håller på?

7. Kolla hans varukorg för att se om du verkligen vill ha honom.

Ja, och vem vet, kanske får jag inspiration till min egen middag på samma gång!

8. Sätt upp en efterlysning på han på anslagstavlan i affären.

Japp, här har jag min chans att liva upp en ICA-anslagstavla. För hur tråkiga är de inte? En stor bild på mig med varukorgen i fast grepp tarvas. Och en pratbubbla där min efterlysning tar sig ton. 'DU som brukar heja på mig ... HALLÅ DÄR!'

9. Kan du inte bara ställa dig vid entrén ett tag, eller ett par timmar?

Ja, varför inte ... stå still i timtal? När man ändå håller på.

10. Eller tre-fyra timmar?

Får man ta med en klappstol?

11. Skugga honom lite diskret och kolla var han bor eller vad han har för bil.

Ja, varför inte balla ur fullständigt när man ändå håller på. Alltså, här är jag på.

12. Skramla med korgen utanför butiken kvart över sju på kvällarna, ha ögonkontakt, kolla om det finns någon parkbänk utanför butiken och håll span på hans handlingsrutiner. 

Ja, varför inte ta tillfället i akt och träna upp sin simultankapacitet? När man nu ändå ... ni vet ...


Om jag får handboken utgiven kommer ni förstås få sådana där royalties.

9 kommentarer:

Titti sa...

TACK! ....
efterskänker så gärna mina royalties.
Jag är en generös själ! (iaf när jag druckit starkvinsglögg och det har jag gjort nu)

Men du kan ju alltid nämna mig i författarens tack till de en författare brukar tacka för hjälpen för viktiga upplysningar till reserchen.

(jag vill gärna att jag nämns överst i raden av alla, för läsarna brukar bara orka de första 3 - 5 raderna. Om de alls orkar.)

Knasterfaster sa...

Usch så jobbigt det låter. Försök hitta HONOM genom e-dating istället. Det finns visst något som heter elitsinglar, det såg jag reklam för hos svärmor.

Markattan sa...

Jag vet inte men det känns som om du inte är så värst tacksam över våra förslag....

Jag däremot är tacksam för utlovade royalties, får man mer om man kommit med flera förslag?

Markattan ;-)

Spader Madame sa...

Bra tänkt. Fin handbok. Manhunter Nilla!

reneesfotoblogg sa...

Lämplig titel på handboken:
"Raggningstips för 50+:are"

Anna sa...

Eller också går du bara fram till honom nästa gång och säger som det är, att du har spanat in honom.

Man lever bara en gång och det värsta som skulle kunna hända är väl att du blir utskrattad, vilket ju kanske också skulle kunna vara bra med tanke på att du då faktiskt bidragit till att förlänga en annan människas liv några minuter. ;)

Gott slut, och gott nytt, Nilla!

Mian sa...

Hur går det? Inget napp ännu?

cat sa...

Hm det var inte helt lätta tips att följa. Jag fastnade dock för tips ett, för det verkar ju vara grundat i vetenskap ;-)

nillas liv på pinnen sa...

Titti: Okej, jag tar gärna dina royaltipengar. Sagt är sagt kommer aldrig tillbaka, och här hos mig kan man inte skylla på någon starkvinsglögg.
Jag ska fundera på det där förslaget om att nämna dig i boken. Det beror på om det finns plats.

Knaster: Elitsinglar...? Måste man inte vara en sån själv då? Eller är tanken att såna som jag ska komma upp sig lite i samhället genom att gänga en?

Markattan: Nej. Någon måtta får det vara, dah.

Spader: Eller hur!

Renée: Ja...? Jag saknar en klang av ... sofistikerad. Men annars är ju 'ragga' ett fint ord.

Pennfäkterskan: 'det värsta som kan hända är att du blir utskrattad'. JUST DET! Den risken tänker jag verkligen inte ta. Mitt på ICA och allt.

Mian: Alltså ... mycket vatten har flutit under broarna sedan det där hände, det var ju faktiskt förra året. Man kan säga att jag liksom skiter i ICA-mannen nu. :)

Cat: Ja, vem vill ragga ovetenskapligt? :O