söndag 20 december 2015

Dan före-dan före-dan före-dan före dopparedan

Idag vaknade jag kvart över tio. Sedan dess har jag ätit frukost och julstädat diskhon.

Planen för dagen är att läsa. Jag har en trave böcker på sammanlagt trettonhundra sidor att ta mig igenom under lovet, vilket innebär sjuttiotvå sidor per dag. Sjuttiotvå sidor tar ungefär två och en halv timme för mig att läsa, i genomsnitt. Vissa texter kräver fem minuter per sida och andra en och en halv minut, så man måste räkna på ett medelvärde. Roligt ska det bli, i alla fall.

Här är min jultrave:

Min kamera tar tyvärr bara spegelvända bilder, så ni får byta plats på soffan och den vita fåtöljen i era hjärnor. Tänk bara tvärsom.

Dagens dan före-dan före-dan före-dan före dopparedan-fråga: Vilken är min favoritfärg?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Beige. Hälsningar Knasterfaster

Markattan sa...

Hur beige den här gissningen än är så
Lila...

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Min favoritfärg är BRUN! Brunt som drar lite åt beige, kan man säga. med stänk av lila.

reneesfotoblogg sa...

Säger bara en sak: Mofibo! Min nya sängkamrat!