torsdag 17 december 2015

Den där Ernst

Alltså, vad är grejen med Ernst? Jag har konsekvent råkat missa alla hans program under åren som gått, men nu är han på min TV, och jag får nästan panik. Jag har bytt kanal en gång (har bara tre) men hamnade i ett program om kycklingavel, och Ernst fick komma tillbaka igen. Men ÄRLIGT TALAT! Är det ingen mer än jag som får ångest när han dukar med kålformade tallrikar (som han fyndat på loppis) och petar ner brysselkål i adventsstaken (som redan är full med äpplen och kastanjer)??? Ja, jag har förstått att det bara är jag, för jag vet inte hur många (kvinnor) jag hört prata om denne Ernst med joller i rösten och strålglans i ögonen. Hjälp mig förstå! Eller, nej!!! Jag vill inte höra. Jag lämnar ämnet nu och lovar att aldrig ta upp det igen.

11 kommentarer:

Realisten sa...

Ernst bör skjutas av! Han är otäck. Otäck. Otäck. Otäck. Otäck. Sa jag att han är otäck?

Hanna Lans sa...

Jag sitter också förbluffad över hur många fula saker han kan komma på att göra. Fast jag gillar hans röst, det gör jag.

Markattan sa...

Jag hör vad du säger!

Och håller med, rätt av!

Markattan

Småländskan sa...

Hos oss, alltså hos mig och min vuxne sons familj, är Ernst en svordom. Behöver jag säga mer?

Kalle Byx sa...

Hört talas om snubben men aldrig sett honom. Måste medge att jag blev lite nyfiken nu.

reneesfotoblogg sa...

Med risk för att bli halshuggen jäms med knäna så får jag meddela att "jag älskar karl´n".
Ska förklara varför: Inte för vad han gör och säger utan för att han vågar. Han är modig! Sug på den!
Dessutom är han minst lika omtyckt av män som av kvinnor.
Fast vad vet jag? Jag älskar Lars Lerin också!

nillas liv på pinnen sa...

Realisten: Man kan tycka att han borde få något straff för den ångest han river upp i dig och mig, men jag är emot dödsstraff så vi får tänka ut något annat. Vi kan bygga ett konstverk av kottar och brysselkål och skicka det till honom?

Hanna: Rösten? Jaha, ska lyssna på den om han råkar hamna på min TV igen.

Markattan: Jag som trodde jag var den enda! :)

Småländskan: Stackars Ernst, han verkar inte ha det lätt ute i stugorna ... :)

Renée: Man kan inte halshugga någon jäms med knäna, dear! Skulle för övrigt aldrig komma på fråga, även om det var möjligt. <3
Lars Lerin tror jag att jag också gillar. Jag har för mig det, men jag kan för all del minnas fel, får googla på karln. ;)

Anonym sa...

Jag gillar Ernst för att han verkar gilla sig själv. Han gillar den han är och han gillar det han gör. Många människor verkar vara så missnöjda med sig själva. Jag önskar att det fanns fler som Ernst, sådana som njuter av det lilla och ser det vackra i allt.
/Knasterfaster

reneesfotoblogg sa...

Ber att få erinra om nummer nio i ditt inlägg av den 7:e december 2015 då det idag är den 3:dje januari 2016.
Poff, där sprack det med besked.
Jag älskar människor som är som jag.
Bättre med goda förutsatser än inga alls. Förresten, det kanske var nästa nyår som var deadline?
God fortsättning!

nillas liv på pinnen sa...

Renée: Var det den med de hundrafemtio blogginläggen? Det var nog till nästa årsskifte! Minns jag med bestämdhet. :)

Fotograf Mette Ottosson sa...

NEJ! Inget jefla joller här i alla fall. HU!