torsdag 10 december 2015

Här kommer ett till blogginlägg

Så jäkla många impulser far genom min hjärna idag, fick jag en krona för varje skulle jag snart vara miljonär. Problemet är att fånga dessa stimulus och omsätta dem i ord. Tänker att steg ett i det här experimentet är att sänka ambitionsnivån. (Ni som inte är specialintresserade av ambitionsnivåer kan hoppa över följande resonemang.)

Resonemanget:

Ordet ambition kommer förmodligen från det engelska ordet ambien som betyder 'ett träd'. Ett träd har (liksom människor) både höjd och växtkraft. Mäter man stammens (ambitionsnivåns) omkrets kan man beräkna diametern (kontentan), och har trädet grova lågt sittande grenar (grejer) kan man klättra i det utan att använda stege (omdöme).

Summa summarum: Det är okej att skriva skitinlägg från och med nu.

5 kommentarer:

Marina sa...

Det ska vara en mattelärare för att komma på det ;)

DDT sa...

Från och med nu? Har det varit förbjudet att skriva skitinlägg tidigare? Det har ingen talat om för internet, det kan jag lova. Jag är bara ett exempel på folk som inte vetat om detta.
Men heja, heja!

Markattan sa...

Dina "skitinlägg" är alltid ok.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Marina: Det är något speciellt med oss mattelärare, inte sant? <3

Tjockisen: Jag tycker nog inte att du hör till skitkategorin, faktiskt. Du är som ett litet tuppvärpt guldägg, tycker jag.

Markattan: Du menar att jag redan har skrivit skitinlägg? Och jag som trodde att mina inlägg alltid hållit en jämn och hög kvalitet. Damn. Men bra förstås, för det betyder ju att jag är en sådan som kan skriva i alla genrer.

Agneta sa...

Det där var för tidigt för mig … men jag litar på dig!