fredag 25 december 2015

Juldagen - en dag med smör på

Har legat i soffan och lyssnat på gamla Allvarligt talat med Lena Andersson (P1) idag. En filosofisk överdos, men juldagen är väl perfekt för det, inbäddad mellan jul och nyår som den är. Och hon säger ju rätt smarta grejer ibland, Lena, som att det inte är någon mening med att sätta igång med något man redan vet resultatet av, till exempel. Det ska bli ett av mina ledord för 2016. Det är slut med alla jävla målbilder och skit, har aldrig trott på dem, men det är ju inte så lätt att stå emot när hela samhället går in i en kollektiv målbildspsykos. Det blir inga mer tankar på 'helheten, döden eller det färdiga resultatet' för Lena säger att vi ändå inte klarar det rent kognitivt eftersom vi är instängda i det egna medvetandet.  För varje aha-upplevelse hon givit mig idag har jag tagit en chokladbit ur Aladdinasken, så nu mår jag illa. Den där nya med 'hallonstänk och saltlakritscrisp' är särskilt äcklig, tycker jag, men den med med 'somrig flädercreme' ger också kräkkänslor.
God fortsättning!

2 kommentarer:

Markattan sa...

P1 va, vad mycket man får till sig!
Älskar, men fläderskit i en alladinask....

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Markattan: P1 is da shit!