onsdag 30 december 2015

Kvinnan smusslar med sin fusklapp

Kunde inte för mitt liv komma på hur novelletten skulle fortsätta när jag fick en kommentar som löste problemet. Kommentarer kan verkligen vara till god nytta!

Alltså:

Kvinnan smusslar med sin fusklapp.

Den hon har skrivit ner naturliga frågor på, om ni minns. Eftersom hon har lätt att få hjärnstillestånd i dejtingsituationer. Inte för att det här är en dejt, det kan vara något helt annat, men vi bortser från det för tillfället.

Då har vi:

Mannen fingrar på sin jordgubbscheesecake, och kvinnan smusslar med sin fusklapp.

Någon förstulen blick utbyter de säkert. Och kanske låtsas kvinnan krångla med något i kappfickan för att han inte ska förstå att hon kikar efter frågor att ställa till honom. Samtidigt försöker hon smussla upp lappen ur byxfickan, där hon tryckte ner den innan hon gick hemifrån.

Nej, det där blev väl lite väl komplicerat? Det är ju inte så realistiskt att man krånglar i två fickor samtidigt, inte ens jag brukar göra det. Speciellt inte när jag sitter och fikar med någon jag aldrig träffat förut. Vi tar bort krånglet med kappfickan och låter henne smussla upp lappen ur byxfickan. På ett subtilt sätt, förstås, så att mannen inte ser vad som försiggår.

5 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Fingrar på sin jordgubbscheesecake? Dåligt bordsskick!

September sa...

Nu kanske jag är helt galet och fel ute men tanken vill inte släppa hur okorrekt den än är...
Jordgubbscheesecake? Väljer män det när de fikar ute?

Ser med spänning fram emot fortsättningen. Både gällande din text, din blogg och med det nya året.
Gott Nytt!

Kalle Byx sa...

Bra att du tog bort kappfickan. Nyfiken på hur det ska gå.

DDT sa...

Jag är alldeles tagen av insikten om att jag borde ha en fusklapp med naturliga frågor. Som jag behöver det! Varför har ingen tipsat mig om detta förut? Varför? Alla dessa pinsamma tystnader...

nillas liv på pinnen sa...

Renée alias Prusseluskan: Men det finns kanske en orsak till fingrandet! Han kanske inte kan hjälpa det!

September: Den HÄR mannen gjorde det. Även om han snarare valde det kvinnan valde, än att han valde en en jordgubbscheesecake. Av någon anledning klarade han inte av att göra ett eget aktivt val i den här situationen. I andra situationer kanske han är jättebra på det.

Kalle: Det är jag också ...

Tjockisen: Klart du ska ha en fusklapp med naturliga frågor! Jag vet inte varför ingen har tipsat dig om det förut.