tisdag 14 november 2017

Och idag?

Vill inte tjata om Skåne, men vad mer finns att skriva om?

Medan jag funderar på det kan jag berätta att Skåne och jag har börjat läsa Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige. Idén föddes i somras när vi funderade på olika sätt att kombinera våra gemensamma intressen läsning och svenska landskap. Jag läser och Skåne lyssnar, och fram till dags dato har vi (jag) läst två kapitel. Nils Holgersson har precis kravlat sig upp på gåsen som ska (antar jag) ta honom runt landet.

Favoritcitat så här långt:

'Nils var inte särskilt snäll. Nej, han var dum och lat och det gick dåligt för honom i skolan.'

3 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Ja vad finns det mer att skriva om än Skåne. Egentligen.

DDT sa...

Bästa geografiboken som finns ju. Om jag hade fått höra den istället för att tvingas lära mig Skånes rullstensåsar så hade jag kanske faktiskt inte stängt av hjärnan för allt som handlar om geografi där någonstans i mellanstadiet. Ja jag är bitter. Och ja, jag hatar rullstensåsar.

nillas liv på pinnen sa...

Kalle: Inget som känns relevant, i alla fall.

DDT: Där kom de där rullstensåsarna upp igen! Börjar bli riktigt nyfiken på dem.