måndag 12 februari 2018

Relevanta frågor

Man kan ju hitta på egna frågor också. Relevanta frågor som berör det som är relevant i livet. Det här är frågor som behöver få värka fram, så det blir inte så många åt gången.

Vi börjar i arla morgonstund.

Var i kroppen gör det mest ont när du vaknar på morgonen?

Vad motiverar dig att kliva ur sängen?

Var i kroppen gör det mest ont när du kommit på fötter?

Vad bär du med dig för känsla in på toaletten?


Det här är bara ett axplock, förstås. Att användas så som var och en behagar. I sin blogg eller på dejt, till exempel. Jag har dejtat så pass mycket de senaste fem åren att jag blivit expert på området. Jag vet att alla frågor är bättre än inga frågor. Sedan kan man få extremt korkade svar, men det kan man ju inte ta ansvar för. Var den som äger frågebatteriet, är mitt råd. Och sen bara skjut.

5 kommentarer:

Markattan sa...

Jag vill lägga till en fråga till din lista.
Hur lång är egentligen en bloggfri dag?

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Markattan: Trevligt att du vill bidra, men tycker du verkligen att den frågan harmonierar med de andra frågorna?

Markattan sa...

Haha, var inte så petig 😀

Markattan, bara undrar ju...

nillas liv på pinnen sa...

Puss på dig!

DDT sa...

Här kommer mina svar:
I ryggen. Min rygg gillar tydligen inte att sova. Men det går över på 30 sekunder.
Väckarklockan som står så långt bort att jag måste stiga upp för att stänga av den.
Räknas själen? Annars huvudet.
Känsla? Jag har inte sådant innan jag har fått kaffe.